RETURN POLICY

Wilt u uw bestelling retourneren, bijvoorbeeld omdat deze niet naar wens is of omdat u een verkeerd artikel heeft ontvangen? Geen enkel probleem. Op deze pagina vindt u alle informatie met betrekking tot het retourneren van uw bestelling. 

UW RETOUR OPSTUREN
U kunt uw artikel via de post aan ons retour zenden. Dit doet u bij bijvoorbeeld een PostNL punt of via een andere postlocatie. Zorg dat u het juiste retouradres op het pakket vermeldt. Deze vindt u onderaan deze pagina. 

GROTE OF KWETSBARE ARTIKELEN
Indien u het product zodanig heeft gebruikt dat het niet meer ‘als nieuw’ verkocht kan worden, dan zijn wij genoodzaakt om het aankoopbedrag in te houden. Het is ook mogelijk om uw pakket via PostNL verzekerd retour te sturen, zodat eventuele beschadigingen van het pakket bij PostNL geclaimd kunnen worden. Lees hierover meer op de website van PostNL. De kosten van een verzekerde verzending verschillen per pakket en soort verzekering. Twijfelt u hoe een artikel retour moet zenden? Neem dan contact op hello@chezfreddy.nl.

RETOURNEREN IN DE WINKEL
Het is ook mogelijk om uw online bestelling in onze winkel te retourneren. U krijgt na het verwerken van uw retourzending uw bedrag terug gestort.

STATUS VAN UW RETOUR
Indien wij uw retourzending in goede orde hebben ontvangen sturen wij u hierover een e-mail.

Uitsluiting Retourrecht

Er zijn ook artikelen die u niet kunt retourneren. Dit zijn artikelen die voor u op maat / naar uw specifieke wensen of speciaal voor u vervaardigd zijn. Hierbij kunt u denken aan gestoffeerde zitmeubelen of tafels en kasten welke op maat gemaakt/ besteld zijn maar ook bijvoorbeeld vazen die naar uw specifieke wens zijn besteld en gemaakt. Ook reeds gemaakte transportkosten zijn niet refundable.

Retourvoorwaarden

RETOURTERMIJN
De meeste artikelen kunt u binnen een termijn van 14 dagen, na ontvangst van het artikel, zonder opgave van redenen retourneren. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de bestelling fysiek in bezit krijgt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

RETOUR AANMELDEN
Als particulier moet uw voor retourzending aanmelden via hello@chezfreddy.nl. Zo kunnen wij uw retourzending correct en snel afhandelen.

AANSPRAKELIJKHEID RETOURZENDING
Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Chez Freddy art & design niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een traceercode en bewaar deze goed, of retourneer het artikel in onze winkel.

WAARDEVERMINDERING RETOURZENDING
U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. 

DEFECT OF VERKEERD ARTIKEL ONTVANGEN
Wanneer u een verkeerd of defect artikel heeft ontvangen kunt u contact opnemen met hello@chezfreddy.nl.

RETOURNEREN ZAKELIJKE BESTELLINGEN
Zakelijke bestellingen kunnen enkel in overleg geretourneerd worden. Als u graag een zakelijke bestelling wilt retourneren, kunt u contact opnemen via hello@chezfreddy.nl om de mogelijkheden te bespreken.

Kosten en Geldteruggave

RETOURKOSTEN
De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. In het geval van een defect of wanneer u een verkeerd artikel ontvangen heeft dan betaalt Chez Freddy de kosten voor het retourneren. U kunt na overleg de kopie van de kassabon aan ons doorsturen zodat wij deze kosten aan u kunnen retourneren.

GELDTERUGGAVE
Wanneer u een artikel retourneert heeft u recht op een teruggave van het volledige aankoopbedrag. Teruggave van het aankoopbedrag vindt zo spoedig mogelijk plaats, uiterlijk binnen 14 dagen na melding van de herroeping. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Lees meer over geldteruggave op onze pagina.